Вибираємо ресори на причіп: види, популярні бренди, особливості установки і обслуговування

 

При експлуатації будь-якого легкового причепа дуже важливо звернути увагу на те, які ресори на ньому встановлені. Часто виробники причепів використовують торсіонний тип підвіски, він по-своєму гарний, але обслуговувати і виконувати ремонт таких резино-джгутових ресор самостійно дуже складно. Нерідко трапляється, що даний вузол причепа зроблений не найнадійнішим чином і його необхідно посилити або взагалі замінити перед початком активної експлуатації. Зробити це не так складно - досить купити хороші ресори і витратити трохи часу для їх монтажу.

         
        Якісні ресори здатні не тільки підвищити комфорт використання причепа, а й уберегти його від надмірного зносу в процесі експлуатації. Вони приймають на себе більшу частину навантаження при русі по нерівностях, захищають міст від вертикальних, поздовжніх і навіть бічних навантажень. Широко представлені в продажу вироби брендів AL-KO, KNOTT-AUTOFLEX, BADLER при доступній ціні допомагають зробити причіп набагато більш м'яким і захищеним від перевантажень в процесі руху.

          Перед покупкою конкретного виду продукції, варто розглянути, які бувають підвіски для причепів, їх ключові особливості та переваги, чим відрізняються вироби різних брендів між собою. Також важливо порушити питання самостійної установки і обслуговування ресор, адже це допоможе заощадити кожному водієві чимало грошей і часу.


Різновиди підвісок для легкових причепів


На сьогодні найбільш широко представлені два типи підвіски, які найбільш активно встановлюються в причепах самих різних виробників:

 

Ресорні. Надійний класичний варіант підвіски, який встановлюється в причепах і у важкій техніці. Виглядає така ресора, як набір потужний металевих пластин, які кріпляться до мосту автомобіля, причепа, трактора і приймають на себе частину навантаження при русі по нерівній поверхні. Відноситься даний варіант до механічних підвісок. Деякі виробники останнім часом випускають навіть ресори всього з однією потужною пластиною. Також є варіанти, де сталевих листів кілька, але вони включаються в роботі в повному обсязі одночасно, а в залежності від наявної навантаження на конструкцію;


Гумово-джгутові. Цікавий варіант підвіски, який включає в себе використання системи профільованих шестигранних труб, і проставлених між ними гумових джгутів. Така підвіска по-своєму дуже хороша, вона забезпечує дуже плавний хід причепа, взагалі не вимагає ніякого обслуговування, відрізняється простотою монтажу, а також цілком приємною ціною. Багато водіїв, які економлять гроші, не бажають використовувати таку підвіску з тієї простої причини, що в разі поломки відремонтувати її самостійно складно, а вартість ремонту досягає ціни нового виробу.

 

Виробники типу AL-KO випускають обидва варіанти ресор для причепів, тому кожен автовласник має можливість особисто оцінити переваги і недоліки кожного типу конструкції. Якщо Ви не дуже хвилюєтеся за кількість грошей, яку треба витрачати на СТО і обслуговування машини - резино-джгутові вироби цілком підійдуть. Якщо ж Ваша основна задача - забезпечити хороші ходові характеристики причепа разом з можливістю самостійно проводити його ремонт, легко міняти зношені ресори на нові без спецінструменту - тоді оптимально вибрати ресорну підвіску.



Переваги використання ресор

 

Простота конструкції. Ніяких складних механізмів або елементів, все зрозуміло з першого погляду навіть не самому досвідченому автомобілісту і механіку. Кожен застосовуваний у виробі елемент відрізняється надійністю, змонтувати таку ресору самостійно не складе ніяких труднощів. При використанні простих листових ресор, більше не буде потрібно купувати різні додаткові втулки, шланги, інші деталі;

Надійність. Простота конструкції забезпечує другу перевагу виробів такого типу - надійність. Ви можете сміливо їхати по нерівній місцевості, перевозити великий вантажі і використовувати причіп найретельнішим чином, не переживаючи про те, що він підведе в дорозі. Хоча і обережність в дорозі ніколи не завадить;


Висока вантажопідйомність. Сучасні ресори навіть на одну пластину відрізняються здатністю витримувати навантаження в 400-800 кг. Цього цілком достатньо для активного побутового використання причепа: перевезення врожаю на дачі, будматеріалів, побутової техніки, квартирних переїздів і т.д.;


Ще один плюс ресор - розташування внизу причепа, завдяки чому вони не віднімають корисний простір в області розташування багажу.

 

Якщо говорити про мінуси покупки такого виробу, то тут їх всього два. Вам доведеться періодично очищати і мити ресори від накопичилася бруду, каменів і пилу. Також регулярні перевантаження по максимальному навантаженні і занадто погані дороги можуть знизити термін експлуатації виробу .


Переваги використання ресор

 

В інтернет-магазині Pragmatec пропонуються ресори від найбільш затребуваних виробників. Обираючи продукцію даних брендів, Ви напевно отримуєте якісний товар, який буде на 100% відповідати заявленим характеристикам і прослужить багато місяців і років без будь-яких нарікань.


Якщо Ви бажаєте отримати відмінні ресори до свого причепу на всі випадки життя, то обов'язково придивіться до таких брендів цього товару.


 

Виробник з Німеччини AL-KO пропонує відмінні ресори, які цілком сумісні з установкою на причепах навіть вітчизняного виробництва. Перевагами даної продукції виступає наступне:

 

Невелика власна вага: 6-8 кг;


Невеликі габарити, що забезпечують зниження висоти платформи простоту роботи з нею;


Присутня функція самоамортизації;


Надійність, здатність витримувати великі навантаження протягом тривалого періоду часу.


В основі виробу застосовується міцна високоякісна сталь, що має сучасне полімерне грунтування поверхні. Вона забезпечує захист від забруднень, виникнення корозії, зміцнює метал перед впливом вологи. Повна довжина ресор виробника AL-KO досягає 760 мм.


 

Вироби даного бренду користуються популярністю у автовласників, які не бажають переплачувати. Всього за 700-900 гривень можна придбати відмінний товар, який відрізняється наступними важливими перевагами:


Якісний матеріал: в основі виробів використовується міцна сталь, покрита грунтовкою, що запобігає виникнення корозії, поява інших дефектів характерних при регулярному контакті з водою і пилом;


Велике витримується навантаження. Нормою для продукції BADLER є вантажопідйомність на рівні 600-700 кг, чого вистачить для більшості побутових завдань;


Оптимальні геометричні параметри: довжина до 1000 мм, ширина - приблизно 60 мм.


Цей товар українського виробництва, при цьому якість ресор знаходиться на досить високому рівні.


 

Продукція бренду KNOTT (AUTOFLEX) випускається заводом Autoflex-Knott Kft. в Угорщині. Вироби даного виробника активно використовуються не тільки в Європі і країнах СНД, а й по всьому світу. Ресори компанії отримали широке поширення в силу таких своїх переваг:


Доступні ціни. Всього за 500-700 гривень Ви можете придбати новий виріб з гарантією на тривалий термін експлуатації;


В основі ресор використовується якісна сталь з сучасним ґрунтовим захисним покриттям;


Ресори відмінно переносять великі навантаження при їзді по нерівних дорогах;


Товщина використовуваних тут листів сталі - 6 мм, що забезпечує дуже високий рівень надійності;


Плаваючий тип кріплення спрощує монтаж і заміну товару, також підвищує його ремонтопридатність.


Важливо відзначити, що конструкція продукції KNOTT (AUTOFLEX) розроблена таким чином, що навіть при поломці однієї з пластин водій зможе дістатися до будинку або автосервісу.


 

Також в інтернет-магазині Pragmatec можна вибрати ресори бренду КОРТЕС Волга. Трохи дорожчі в порівнянні з попередніми варіантами, але якісні і здатні нести навантаження до 750 кг! Фіксований тип кріплення, потужні сталеві листи товщиною 8 мм в основі, 5 аркушів в одній ресорі, забезпечують надійну експлуатацію виробів, плавний розподіл навантаження між пластинами.


Кожен зазначений бренд відрізняється своїми перевагами, тому купуючи продукцію будь-якого з них, Ви отримуєте однаково гарний виріб, на яке можна покластися навіть при регулярній експлуатації.


Процес установки


Коли Ви успішно виберете і замовите ресори, залишиться тільки одне - дочекатися їх доставки і виконати установку на причіп. Тут все робиться досить просто, головне мати під рукою необхідний інструмент, запастися терпінням. Процес установки виконується в наступні етапи:


На передній частині причепа ресора прикріплюється до корпусу за допомогою спеціального вушка, що має товщину 5 мм. Для кріплення потрібно запастися болтами з розміром різьблення М12. Не забудьте встановити в переднє вушко спеціальну наявну тут втулку із фторопласта. Її ресурс - близько 50 000 кілометрів. Прокладки лягають таким чином, щоб між металом вушка і ресор був зазор 0,5-1 мм;


У задній частині причепа підвіска знаходиться в плаваючому стані. Щоб тут не було сильного зносу металу, хоча він і має 5 мм товщини, в цьому місці треба періодично оновлювати мастило;


Для закріплення ресори на балці використовується дві металеві пластини, одна розміщується зверху, інша - знизу. З'єднання пластик відбувається із застосуванням болтів того ж розміру М12. Вибирайте болти з запасом по довжині, щоб не сталося зриву різьблення при сильній вібрації.


Також не забудьте проставити під верхньою пластиною гумовий відбійник. Його завдання - поглинати вібрації, зменшувати удар від нерівностей на дорозі під час руху.


Якщо Ви бажаєте досягти від причепа взагалі бездоганної роботи - до ресор можна додати універсальний амортизатор. Він кріпиться однією стороною до рами, а інший - до верхньої пластини монтажу ресори.


Як обслуговувати ресори


Коли водій встановив новенькі ресори, останнє, про що він хоче думати - про ремонт і обслуговування. Але краще з останнім пунктом не лінуватися і не ігнорувати необхідність періодично перевіряти стан ресор на причепі. Наступні прості дії допоможуть значно збільшити термін служби підвіски:


Слідкуйте за станом фторопластових втулок, встановлених на передньому кріпленні ресор. Заявлений їх ресурс складає 50 000 км, але він може змінюватися в меншу сторону в залежності від місцевості їзди, стилю водіння та інших факторів;


Періодично перевіряйте стан болтів і гайок. Від вібрації найміцніші з'єднання поступово відпускаються і розкручуються. Перед виїздом оцініть, як закручені болти, підтягніть їх для гарантії. Зазвичай рекомендують виконувати це кожні 7 000 - 10 000 кілометрів пробігу;


У задньому вушку, де ресора знаходиться в плаваючому положенні, важливо регулярно міняти мастило. Пил, забруднення, вода її псують, тому треба періодично додавати нові мастила. Щоб її додати, треба потужним ломом або монтуванням, відігнути пластину ресори і змастити, відкривається при цьому простір. Але будьте обережні, щоб не нашкодити себе, зокрема, пальці.


Як мастило використовуйте звичні матеріали: солідол, літом, графітове мастило тощо.


Це основна інформація, яку треба знати перед тим, як вибирати якісні ресори в магазині і встановлювати їх на причіп до свого авто. Не поспішайте з вибором, оцініть, яка вантажопідйомність буде краще підходити під Ваш режим експлуатації авто і купуйте тільки якісні ресори в нашому інтернет-магазині!