Будь-причіп повинен відповідати тому вантажу, який на ньому планується перевозити. Залежно від габаритів, ваги, специфічних характеристик вантажу, причіп може потребувати не просто в регулюванні, а й у внесенні конструкційних змін. Актуально це і для перевезення плавучих засобів, як наслідок, човнові причепи мають свої характерні особливості.
Човновий причіп завжди оснащується таким набором комплектуючих:
носовий упор або ролик;
кильові ролики;
бортові ролики або ложементи.
І, зрозуміло, в більшості випадків, необхідним елементом човнового причепа є ручна лебідка.
Лебідка служить основним засобом для контрольованого спуску човна на воду і зворотного підйому на причіп. Підбирається вона виходячи з ваги плавзасоби, бажаним є наявність у неї гальмівної системи і фала, а не троса. Лебідка не є обов'язковим компонентом, якщо перевезення підлягає легка гумовий човен.
Всі комплектуючі підбираються під конкретний плавзасіб і відповідним чином регулюються.
Налагодження прийнято починати при встановленому на причіп судні в повному спорядженні, так враховуються габарити і вага човна, відповідно до яких відбувається развесовка: розміщення човна на причепі по довжині, таким чином, щоб човен мінімально виступала своєю задньою частиною (транец) за задні ліхтарі ( допустимий максимум - 50 см), регулювання розміщення осі і установка висоти.
Подальшу налагодження проводять традиційно по ходу від носа до корми, відповідно: лебідка, носової упор, бортові ролики, кильові ролики.
Упори та ролики виготовляються з різних видів пластика і гуми. Найбільш якісними є зносостійкі поліуретанові ролики, єдиним недоліком яких є їх ціна. Вироби з каучуку куди як менш довговічні, вони можуть забруднити світле днище, в тому випадку, якщо на них доведеться значну вагу.
Слід пам'ятати, що човновий причіп повинен бути оцинкований, осі бажано підбирати з водонепроникними маточинами (особливо актуально для застосування в морській воді), а світлотехніку - водонепроникну (мова йде про світлодіодних ліхтарях). Якщо ж використовуються ліхтарі зі звичайними лампами розжарювання, то в ліхтарі обов'язково повинні бути отвори для зливу води. Щоб уникнути короткого замикання при зануренні у воду необхідно відключати причіп від розетки.
В асортименті нашого магазину є ролики і упори фірм AL-KO (Німеччина), Knott (Autoflex) (Угорщина) і SPP (Польща), все дуже гідні в якісному відношенні і різноманітні за ціною, розмірами і зовнішнім виглядом.
Ручні лебідки представлені фірмами AL-KO (Німеччина), Knott Autoflex (Угорщина), Dragon Winch (Польща). Тут своєю якістю беззастережно виділяється німецький виробник.
Для проводки ми використовуємо 7-жильний ПГВА кабель, який захищений від негативного впливу води. Європейська світлотехніка представлена фірмами WAS і FRISTOM. Задні світлодіодні ліхтарі в обох випадках відповідають стандарту IP68, тобто допускають роботу під водою. Тут варто зазначити, що в продукції WAS світлодіоди запаяні, а значить, навіть при розбитому склі, ліхтар продовжить безперебійно працювати, що і є кращою рекомендацією.