Розбираємо інерційне гальмо накату

гальмо накату на причепіВраховуючи той факт, що інерційне гальмо накату є одним з найважливіших елементів не тільки в гальмівній системі причепа, але і в конструкції самого причепа в цілому, то не зайвим буде ще раз згадати про його конструкцію та принцип роботи.


Пристрій інерційного гальма накату досить простий. Але завдяки цьому, а також високій якості його комплектуючих, досягається максимальний рівень надійності та безвідмовності.


На головний принцип роботи такого гальма натякає його назва - «інерційне гальмо накату». Перебуваючи на дишлі разом зі зчіпним пристроєм, гальмо накату представляє собою сполучну ланку між автомобілем та причепом. Через нього передається вплив від тягача причепу і навпаки. Саме це зусилля і використовується для приведення гальма в дію.

   
Потрібне гальмо накату до причепа? Обирайте з широкого асортименту. Перейти >>>

конструкція гальма накату та гальмівних системи причепа

 

Виглядає це наступним чином. У момент гальмування тягача причіп по інерції продовжує рухатися по своїй траєкторії далі, накочуючись, таким чином, на автомобіль. Від тиску шток гальма накату починає зміщуватися («вдавлюватися») всередину корпусу гальма, приводячи в рух передавальний механізм. Той, у свою чергу, за допомогою тяги натягує гальмівні троси, які розводять колодки в гальмівних барабанах. Відбувається гальмування причепа.


Не будемо зупинятися на цьому питанні, але все ж ще раз нагадаємо, що гальмівний шлях автопоїзда з гальмівним причепом приблизно на 20% коротший, ніж при гальмуванні з причепом, не обладнаним гальмами.

 


Тепер розглянемо конструкцію інерційного гальма та основні комплектуючі, з яких воно складається.

інерційне гальмо накату
1) Корпус
. На ньому закріплюються основні компоненти гальма. Також забезпечує захист внутрішніх вузлів від зовнішнього впливу. Буває двох видів - сталевий та чавунний. Кожен з видів має і свої переваги, і свої недоліки. Сталь володіє більшою гнучкістю і еластичністю в порівнянні з чавуном. Чавун, в свою чергу, має високу твердість, потужність і масивність, але «відчуває деяку слабкість» до впливу ударних навантажень. Загалом, якщо планується експлуатація гальмівного пристрою протягом тривалого періоду часу в межах запропонованих виробником норм, то більш добротним і, як наслідок надійним, виявиться саме чавунний корпус.

амортизатор гальма накату
2) Амортизатор
. Один його кінець закріплюється на корпусі, другий – всередині штока. Є важливим компонентом в принципі пристрою гальма накату. Саме він дозволяє задати необхідний опір при виникаючому тиску. Завдяки цьому зміщення штока відбувається плавно, забезпечуючи плавне гальмування причепа. При правильній експлуатації служить надійно і довго, але при постійних перевантаженнях може стати основним витратним матеріалом у всьому гальмі накату.

шток гальма накату
3) Шток
. Своїм зміщенням приводить в дію передавальний механізм. Наймасивніша і найміцніша деталь гальма накату. Але при тривалому використанні або неправильній експлуатації має властивість зношуватися, в результаті чого між штоком та втулками з'являється деякий люфт, здатний привести до підвищеного зносу і навіть до пошкодження інших компонентів – в першу чергу амортизатора.

втулки ковзання гальма накату
4) Втулки ковзання
. Часто виготовлюється з фторопласту. Мають високу міцність, забезпечують плавний хід і точно спрямований рух штока. Мають властивість зношуватися з часом, що може призводити до наслідків, описаних в попередньому абзаці (п.3).


5) Ручне стоянкове гальмо
. Дозволяє зафіксувати транспортний засіб для уникнення самовільного переміщення під час стоянки. ручне стоянкове гальмо інерційного гальма накатуКрім того є страхувальним на випадок мимовільного від'єднання причепа від тягача під час руху. Працює це дуже просто наступним чином: страхувальний трос, закріплений на важелі ручного гальма, накидається на фаркоп автомобіля; у разі зриву з фаркопу ручне гальмо приводиться в дію тросом, зупиняючи, таким чином, причіп.


6) Передавальний механізм
. Являє собою важіль гуськового типу, встановлений на вісь передатний механізм гальма накатупосередині. Одна його сторона приймає тиск штока, в наслідок чого друга сторона здійснює натяг тяги і тросів.


Також в конструкції гальма накату використовуються такі обов'язкові компоненти як демпферное кільце (захищає задню втулку від розбивання штоком) та пилозахисна гофра, одягається на зовнішню передню частину штока (про функції запчастини назва говорить сама за себе).


На деяких моделях інерційних гальм, розрахованих на значні навантаження, встановлюється додаткова пружина (енергоакумулятор), що допомагає зводити важіль ручного гальма та утримувати його в зафіксованому положенні.


Нагадаємо, що на причепі повною масою більше 750 кг використання гальма накату є обов'язковим згідно з чинним законодавством.


Значення гальма накату складно переоцінити. Крім комфорту, який він допоможе забезпечити при веденні автопоїзда, крім збереження вантажу, що перевозиться, від нього залежать також і життя людей.


Тому, якщо колись перед Вами постане питання «встановлювати на причіп гальмо чи ні?», то згадайте про те, що на шляху можуть виникнути найнесподіваніші обставини, в які окрім водія та пасажирів можуть бути втягнуті й інші люди..

 

Легкого вибору та приємного шляху!!

 


Перейти до розділу "гальма накату до причепів" (перейти >>>)