Вибираємо підвіску причепа: торсіон чи ресора?

Підвіска легкових причепів, якправило буває двох типів - ресорна та гумово-джгутова (торсіонна).

ресорна підвіска
У ще недавні часи практично всі причепи встановлювалися на ресори. Кількість листів, з яких складається ресора, розраховується виходячи з необхідного навантаження. На сьогоднішній день прогрес у розвитку даного напрямку пішов не дуже далеко і для легкових причепів в основному використовуються автомобільні ресори, такі як «Москвич» або «Волга». Це хороший вихід, так як не потрібно придумувати нічого нового, але така підвіска в підсумку виходить, м'яко кажучи, не ідеальною для використання на причепі. Справа в тому, що в такому випадку в розрахунок не береться той факт, що причіп може бути як навантаженим, так і порожнім. Автомобіль сам по собі має велику масу та, відповідно, навантаження на ресору присутній постійно. Тому в розвантаженому стані є велика ймовірність того, що причіп не зможе повною мірою гасити коливання від нерівної дороги. На якісних причепах в основному використовуються імпортні ресори, які виготовляються виробником саме для використання на легковій причіпний техніці. У таких виробах при відсутності навантаження працює тільки один корінний лист, а по мірі його підвищення, поступово підключаються й інші. Крім того закордонні ресори добре справляються з гасінням вертикальних коливань, що досягається за рахунок міжлистового тертя.


Підібрати ресоры до прицепа 
Перейти >>>


Автомобільні ресори вітчизняного виробництва мають порівняно велику довжину, і для уникнення надмірного трясіння їх потрібно використовувати в комплексі із амортизатором. Все разом це відчутно збільшує ціну даного типу підвіски та вартість її експлуатаціі. Імпортні ж ресорні пакети, такі як ресори AL- KO, маючи компактний розмір та спеціально розроблену конструкцію, самі відмінно справляються із гасінням коливань.


Осі для причепів: ресорні та торсіонні Перейти >>>

торсіонна підвіска


Гумово-джгутова (торсіонна) підвіска проста в експлуатації і практично не потребує обслуговування. Проста  і надійна конструкція дозволяє використовувати торсіон значний час без особливих клопотів. Якщо його використовувати в межах норм експлуатації, на які він розрахований, то, трохи перебільшивши, можна назвати його «вічним». В основному, при експлуатації торсіонної підвіски увагу слід приділяти стану маточинних підшипників - вчасно їх змащувати та при необхідності міняти. Якправило, технічне обслуговування проводиться або раз на рік, або раз на 10 000 км. Перше ТО бажано провести після обкатки орієнтовно в 1 000 км.

конструкція торсіона
По своїй конструкції торсіон являє собою фігурну (квадратну, шестикутну) трубу із встановленими в неї з різних сторін гумовими круглими джгутами (зазвичай 3-4). Довжина джгутів становить 30-40 см. У таку трубу з джгутами запресовується важіль із цапфою і маточиною. Установча частина важеля має квадратну або трикутну (у разі шестикутної труби) форму. У разі збільшення навантаження на підвіску важіль починає провертатися у зовнішній трубі, а гумові джгути чинити опір цьому руху. Щільність торсіонів підбирається так, щоб конструкція виходила одночасно і досить жорсткою, але і легко могла амортизувати при використанні на нерівностях.

торсіонна підвіска причепа з амортизатором
Діапазон навантажень торсіонних осей становить від 500 кг до 2 тонн. На плавність ходу причепа з торсіонної підвіскою в деякій мірі впливає форма самої труби. У квадратний профіль встановлюється чотири джгута - така підвіска жорсткіша. Шестикутний профіль використовується з трьома джгутами - така вісь справляється з навантаженнями не гірше чотирикутної, але може мати більш плавних хід.


До мінусів торсіонної підвіски можна віднести трудомісткість ремонту у разі виникнення будь-якої поломки або при її зносі. Якщо підшипник можна поміняти самостійно, то заміну торсіонів і важеля може здійснити тільки виробник або спеціалізоване СТО. Часто, такий ремонт за вартістю можна співставити з купівлею нової торсіонної осі. 


Тому ще раз нагадаємо: при використанні торсіонної підвіски в межах норм експлуатації (без перевантажень та перевищення швидкості) вона буде служити надійно та тривалий час.


Тепер залишилося визначитися – яку підвіску вибрати при покупці причепа? Питання неоднозначне, як і відповіді на нього. Крім вищезазначених переваг та недоліків цих різновидів підвісок вибір залежить від особистих переваг та очікувань від використання в певних умовах та обставинах. Торсіон – простий та надійний в експлуатації, але дорогій при ремонті. Ресора стійка до навантажень і порівняно проста в ремонтних роботах, але на сьогоднішній день більш ефективні на причепах ресорні пакети іноземних виробників. Слід також знати і те, що відчізняні ресори "Волга" та "Москвич", якправило являється копією оригінальних виробів, які всього лише відповідають їм габаритними розмірами.


Слід знати та враховувати ще один момент – прохідність причепа на торсионах вище ресорного. Справа в тому, що вісь кріпиться практично на рівні рами причепа, яка, відповідно, і буде нижчої його точкою. Ресора ж завжди встановлена нижче днища.


Легкого вибору та приємного використання!!!


Перейти до розділу "Ресори та амортизатори до причепів" (
перейти >>>)