Як вибрати лебідку? Частина 2: На що звернути увагу

Продовжимо огляд, присвячений вибору лебідки для автомобіля. У цій статті розглянемо такі показники, як якість лебідок та виробники. Також звернемо увагу на критерії розрахунку тягового зусилля. 

Частина 1

Як вибрати лебідку


Вибір лебідки.

- Якість лебідок.
- Підбір лебідки. 

Вибір лебідки

Якість лебідок

Умовно автомобільні лебідки можна розділити на кілька груп, які різняться між собою ціною та якістю. 

Перша група  світові найстаріші і найдосвідченіші виробники лебідок. До них відносяться WARN (США), RAMSEY (США), MILE MARKER (США), SUPERWINCH (Англія). Вищеперелічені бренди виробляють продукцію найвищого гатунку, відпрацьованого десятиліттями. MILE MARKER, наприклад, до порівняно недавнього часу спеціалізувалася на виробництві гідравлічних лебідок і поставляла свої вироби для встановлення на військові Хаммери. На сьогоднішній день в асортименті цього виробника є широка лінійка електричних лебідок. Серед продукції американських WARN також є серія «мілітарі», що відрізняються підвищеною міцністю робочих вузлів. 

Друга група дешевших виробників до яких можна віднести T-MAX (Китай), MASTERWINCH (Китай), DRAGON WINCH (Польща), COMEUP (Тайвань). Електролебідки DRAGON WINCH з'явилися на європейському ринку порівняно недавно, але набули широкої популярності завдяки неабиякій якості, невисокій ціні і гарному гарантійному та післягарантійному сервісу. Останній, з перерахованих вище виробників (COMEUP), за якістю найбільш наближений до першої групи. Компанія з 35-річною історією всю свою діяльність зосередила виключно на лебідках, що, звичайно, сприятливо відобразилося на якості. Продукцію цього бренду часто вибирають для професійного використання, виходячи з оптимального співвідношення ціна-якість. 

Третя група  виробники СНД і всілякі азіатські підробки. Ринок автомобільних лебідок вітчизняного виробництва виник порівняно недавно, до цього часу він практично не розвивався. На сьогоднішній день є кілька основних виробників, їх продукція має досить невисоку вартість, але має і ряд недоліків. З часом з набуттям досвіду, можливо, ситуація зміниться в кращу сторону. 

Звичайно, вся вищезазначена, маючи схожі конструктивні дані, значно відрізняється одна від одного якістю матеріалів, комплектуючих, електроніки, чистотою збірки, ергономічністю, комплектацією та іншими хитрими (або нехитрими) пристосуваннями, а, отже, продуктивністю, швидкістю і ступенем надійності. 

Підбір автолебідки

Маючи тепер деяке розуміння про те, що з себе представляє електрична лебідка і її якості, можна перейти до підбору. 

При виборі автомобільної лебідки діє наступне золоте правило: вантажопідйомність лебідки повинна бути в 2-2,5 рази більше маси автомобіля. Для прикладу візьмемо автомобіль масою 1,5 тон. Множимо на 2, виходить 3 тони. Вантажопідйомність лебідок вимірюється в англійських фунтах (приблизно 0,45 кг), отже, мінімальне тягове зусилля лебідки має становити 6,6 Lbs. 

Навіщо потрібен такий запас потужності? Тягова сила, яка присвоюється лебідці виробником, відповідає зусиллю, яке розвивається на перших витках троса на барабані. З кожним наступним витком сила зменшується. Різниця між тягової силою на перших витках і на останніх може становити 30-40%. Якщо відштовхуватися від вищенаведеного прикладу, то на останніх витках троса на лебідці тягове зусилля складе всього 1800 кг. Слід так само врахувати, що зазначена маса автомобіля (1,5 тонни) це чиста вага ТЗ. Виходячи з цього, до маси потрібно додати вагу водія, палива, додаткового спорядження, запасного колеса, запасу питної води, іншого вантажу і, звісно, сама лебідка з інсталяційним комплектом.

Також слід звернути увагу на той момент, що вказане виробником тягове зусилля позначає вагу, який лебідка може відірвати від землі, якби вона, скажімо, була прикріплена до стелі. Тобто лебідка із зусиллям в 3 тонни запросто підніме над землею авто вагою в 1,5 тонн та ще й залишиться запас потужності. Але коли нам доведеться купувати автомобільну лебідку, ми навряд чи будемо підбирати її для вертикального підйому автомобіля. Головна мета - витягнути водія і автомобіль з пастки бездоріжжя та інших екстремальних умов. Для кочення автомобіля по рівному покриттю по горизонталі, достатньо 100-кілограмового зусилля. А от при витягуванні ТЗ з півметрового шару бруду зусилля може значно перевищувати вагу автомобіля. Тому при виборі автолебедкі краще заздалегідь перестрахуватися і взяти агрегат потужніший, ніж потім в глухому лісі, порсаючись по пояс у багнюці звинувачувати себе і оточуючих в несправедливому устрої світу.

Частина 3