Ресорні осі без гальма являють собою різновид підвіски для причіпної техніки. Порівняно з торсіонними осями вони обидві мають свої переваги і недоліки. Ресорна підвіска має досить просту конструкцію з двох основних елементів – самої осі і двох ресор, що кріпляться на неї. Вісь являє собою трубу, на якій з обох сторін встановлено маточини. На рамі причепа вона закріплюється з допомогою ресор і виготовляється в двох різновидах – з гальмом і без.
В Україні і країнах СНД найчастіше використовується саме ресорні осі без гальма для причепів. Причиною тому є не тільки бездоріжжя, по якому безпечніше і зручніше їздити з таким типом підвіски, але і століттями сформована звичка – ресорами у всіх пострадянських країнах користуються мало не споконвіку, а от у європейських регіонах куди частіше віддається перевага торсионному типу підвіски.
Плюси і мінуси ресорних осей без гальма
До достоїнств підвіски з ресорами можна віднести:
- простота осьової конструкції;
- невисока ціна;
- міцність, здатність витримувати перевантаження і важкі дорожні умови.
Серед недоліків необхідно згадати:
- жорсткість, що позначається на підставі причепа;
- вимагає більш ретельного догляду порівняно з торсіонної підвіскою;
- необхідність складного обслуговування.
Різновиди ресорних підвісок
Ресорні осі без гальма на різні причепи можуть розрізнятися за рядом характеристик. Найчастіше в наші дні використовуються підвіски на ресорах «Москвич», «Волга» і «AL-KO». Перші дві моделі мають мало спільного з однойменними марками автомобілів, тільки збігаються з ними за розмірами. Ці осі досить довгі і м'які, тому при експлуатації виникає необхідність додаткової жорсткості, яку забезпечують спеціальним амортизатором.
Ресори від німецького виробника AL-KO самі по собі володіють достатньою жорсткістю, і тому немає потреби у використанні додаткових конструкцій. По-перше, ці ресорні осі без гальма є значно коротшим порівняно з «Волгою» або «Москвичем». По-друге, вони виготовляються з матеріалу підвищеної міцності. Виробник надає сертифікати про численні заводські випробування, що підтверджують придатність таких підвісок до інтенсивної і тривалої експлуатації без поломок і пошкоджень.
Безтормозні ресорні осі від компанії AL-KO бувають наступних видів:
- COMPACT з конічними роликовими підшипниками;
- COMPACT з компактними підшипниками;
- PLUS з компактними підшипниками.
Компактний підшипник відноситься до дворядних, кулькових з похилими доріжками. Виріб повністю відповідає всім стандартам автомобільної промисловості, фірма-виробник гарантує термін служби в умовах СНД до 200 тис. км. Додатковому техобслуговування такий підшипник не потребує, так як надійно захищений від проникнення бруду і води, на нього наноситься спеціалізоване мастило з водовідштовхувальними компонентами. Складання компактних підшипників вкрай просте і виключає ймовірність помилки, оскільки момент затягування фіксований виробником.
Також ресорні підвіски розрізняються за розмірами маточин, довжиною важеля і загального допустимого навантаження на вісь, від якої в подальшому буде залежати вантажопідйомність причепа. Всі ресорні осі від виробника AL-KO відрізняються підвищеною антикорозійною стійкістю, яка забезпечується за рахунок гальванічного цинкування корпусу осі і жовтого хромування дрібних деталей.
Ще один привід звернути увагу на німецькі ресорні осі – їх особливі зігнуті осі конструкції Delta з похилими важелями. Порівняно з прямими осями дані моделі забезпечують підвищену стійкість причепа на повороті. Досягається це за рахунок тимчасового зсуву нагору центру перекидання. В результаті відцентрова сила і вітрові навантаження менше хитають причіп, тимчасово зростає сходження і негативний розвал.
Відцентрова сила компенсується за рахунок зовнішнього колеса, внутрішнє колесо менш відривається від дорожнього полотна – і як наслідок, значно знижується ймовірність перекидання.
Щоб купити ресорні осі без гальма в інтернет-магазині, вам досить вибрати потрібну вам модель з наявних. Магазин «PRAGMATEC» пропонує широкий асортимент ресорних підвісок як від українських виробників, так і від німецької фірми «АЛ-КО Кобер».
Якщо ж ніщо з представленого на нашому сайті не підходить під ваші запити, ви можете оформити індивідуальне замовлення з детальним зазначенням усіх необхідних параметрів виробу і його розмірів. Ми зробимо все можливе, щоб підібрати таку ресорну вісь, з гальмом або без, яка повністю задовольнить ваші запити.
А якщо з гальмами?
Ресорні осі з гальмом являють собою деталь з металевої труби (яку також називають колією) з прикріпленими до неї по обидва боки цапфами з маточиною. На них вже безпосередньо кріпляться колеса.
Вибору ресорної осі для причепа потрібно приділити підвищену увагу, так як від цього буде залежати вантажопідйомність причепа, його надійність і придатність до експлуатації у важких дорожніх умовах.
Характеристики ресорних осей з гальмом
Ресорні підвіски можуть розрізнятися за наступними параметрами:
- діаметр зовнішнього профілю осі;
- наявність або відсутність діагонального важеля;
- наявність або відсутність можливості регулювання сходження і розвалу коліс;
- спосіб з'єднання колісного гальма з важелем (зварне або різьбове);
- тип колісного гальма;
- тип важеля (кований або штамповано-зварний).
Від цих характеристик залежить, чи можливо буде експлуатувати ресорні осі з гальмом для причепів в умовах бездоріжжя, що особливо актуально для України та інших країн СНД. У Європі, наприклад, майже на всіх транспортних засобах встановлена торсіонна підвіска, тоді як для реалій пострадянських країн вкрай важливо мати достатньо жорстку ресорну підвіску. У разі якщо вісь сама по собі занадто м'яка, може знадобитися установка додаткового амортизатора.
На що звернути увагу при купівлі ресорних осей з гальмом
- Гальмівний щиток. Тут має значення, яким методом він був виготовлений і з якого матеріалу. Наприклад, одними з найміцніших є щитки, вироблені методом глибокої витяжки та штампування. З матеріалів краще віддати перевагу міцним сталевим листам, товщина стінки повинна становити близько 3-3,5 мм.
- Наявність ребер охолодження в гальмівному барабані. Завдяки покращеному відведенню тепла, наприклад, ресорні осі з гальмом від компанії AL-KO розраховані на пробіг-250 тис. км (або 200 тис. км. в країнах СНД).
- Наявність вставношо вушка амортизатора. Якщо виникне необхідність у додатковій конструкції для підвищення жорсткості ресори, наявність вушка дозволить уникнути багатьох проблем, в тому числі і зварювання.
- Захист від корозії. Найкращим захистом в даному випадку є гальванічне цинкування в поєднанні з жовтим хромуванням гальмівного щитка та інших невеликих деталей. Крім того, високою опірністю корозії володіють гальмівні накладки, в складі яких не міститься домішок азбесту і сталевої стружки.
По всім перерахованим вище параметрам і ряду інших характеристик вигідно відрізняються ресорні осі з гальмом від німецької компанії AL-KO. Дана фірма виробляє осі тільки з високоякісного матеріалу підвищеної міцності, який пройшов безліч заводських перевірок і має відповідні сертифікати. Крім того, у даних підвісок є ще кілька плюсів.
По-перше, це особлива вигнута конструкція вісей, що носить назву Delta. Всі причепи на поворотах схильні до ризику перекидання. На зовнішнє колесо виявляється підвищений тиск, тоді як внутрішнє прагне відірватися від дорожнього полотна.
В Delta важелі спрямовані до центру, завдяки чому створюється протидія відцентровій силі. Зовнішнє колесо сильніше схиляється до центру, тимчасово збільшується сходження і негативний розвал. Центр перекидання зміщується вище, і бічні сили і вітрові навантаження не так сильно хитають причіп.
По-друге, це мінімальний знос шин. Особлива конструкція осей і технологія їх виробництва повністю відповідає нормативам розвалу і сходження, встановленим в автомобільній промисловості. Оскільки хід причепа більш стійкий, то і шини зношуються повільніше.
По-третє, це кулькові підшипники дворядні компактних розмірів. Вони не потребують додаткового техобслуговування, будь-які помилки при установці виключені завдяки фіксованому моменту затягування. Подвійна герметизація захищає від проникнення всередину бруду і пилу, також на всі підшипники наноситься мастило з водовідштовхувальними компонентами.
По-четверте, це знімні колісні гальма. Послабивши різьбове з'єднання, при необхідності можна повністю зняти колісні гальма. А спеціальне зубчасте зачеплення залишає можливість регулювати місце розташування гальмівного троса.
Ресорні осі з гальмом купити в інтернет-магазині «PRAGMATEC» дуже просто: вам досить вибрати з представлених в наявності моделей ту, що найбільш повно відповідає вашим запитам. Якщо ж ні одна ресорна підвіска з нашого асортименту не підійшла по характеристикам, зверніться до наших менеджерів і зробіть індивідуальне замовлення, повідомивши бажані параметри.
Ми зробимо все можливе, щоб підібрати вісь з гальмом або без нього, котра ідеально підходить вам від різних вітчизняних і зарубіжних виробників.